Autodesk ACCOUNT / Aktivace

AUTODESK ACCOUNT

Všichni zákazníci mají účet na Autodesk, kde mohou spravovat všechny své zakoupené produkty, služby a výhody v rámci programu Subscription z jednoho místa Autodesk Account.

Autodesk Subscription

Pokud ještě nejste obeznámeni s Autodesk Subscription - tato služba v podstatě znamená, že uživatel má přístup v reálném čase k aktuálnímu software Autodesk a také získává přístup k některým dalším výhodám a rozšířením produktů, které nemůže bez předplatného Subscription využít.


jak postupovat Při instalaci a aktivaci:

Po zakoupení Autodesk Produktu je třeba nejdříve se přihlásit do účtu Autodesk na účet software managera. 
1. PŘIHLÁŠENÍ DO AUTODESK ACCOUNT.

V účtu je třeba určit, kdo bude dané produkty používat.
2. JAK PŘIDAT NOVÉHO FIREMNÍHO UŽIVATELE (ZAMĚSTNANCE) K ÚČTU AUTODESK ACCOUNT?

Produkty je třeba uživatelům přiřadit.
3. PŘIŘAZENÍ PRODUKTU DANÉMU UŽIVATELI.

Dále můžeme z Autodesk účtu software stáhnout a instalovat.
4. INSTALACE PRODUKTU AUTODESK.

A následně provést Aktivaci.
5. AKTIVACE PRODUKTU AUTODESK

 

DALŠÍ  INFORMACE NALEZNETE NÍŽE V FAQ:

Pokud zde nenaleznete odpověď, neváhejte se obrátit na náš Helpdesk - portál technické podpory zákazníků společnosti Graitec.

  • Obecné
  • Autodesk Account - Správa účtu Autodesk
  • Autodesk Account - Produkty a služby
  • Autodesk Account - Správa uživatelů
  • Autodesk Account - Informace o smlouvách
  • Autodesk Account - Výpisy využití Cloud kreditů
  • Desktop Subscription - pronájem
  • Instalace
  • Aktivace
  • Licencování
  • Síťové licence, NLM
Obecné nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Novou funkci podávání zpráv o používání aplikace Autodesk lze najít pod účtem Autodesk správce smluv, v části Reporting, v seznamu Použití sedadel, obrázek níže:


Máte možnost provést exporty. Samotný export do CSV je dále v menu pod vybraným produktem Autodesk, obrázek níže:

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Autodesk Account

Jediné místo, kde mohou všichni zákazníci sledovat a spravovat zakoupené produkty a služby a výhody získané v rámci programu Subscription.

Dne 13. března 2015 došlo ke sjednocení účtů Autodesk. Od tohoto data jsou všichni zákazníci  převedeni na portál Autodesk Account (Účet Autodesk), kde mohou spravovat všechny zakoupené produkty, služby a výhody v rámci programu Subscription i bez něj a to z jednoho místa. Nový vylepšený účet Autodesk poskytuje podrobné zprávy o smlouvách a využití či nástroje pro správu uživatelů. Navíc se velmi rychle a snadno používá.

Od 13. března 2015 již není portál Autodesk Subscription funkční a nahradl jej právě zmiňovaný portál Autodesk Account, který převzal funkčnost portálu Subscription a zásadně jej rozšířil.

 

Výhody programu Subscription

Autodesk Account se tak stává jediným místem, kde mohou všichni zákazníci sledovat a spravovat zakoupené produkty, služby a výhody, získané v rámci programu Subscription.

Pro přihlášení přejděte na stránku Autodsesk Account (www.autodesk.com/account) a přihlaste se pomocí Vašeho ID účtu Autodesk - tedy shodnými přihlašovacími údaji které jste používali ke službě Subscription Center.

Všechny zakoupené služby a software od společnosti Autodesk najdete nyní na jednom místě – to znamená, že všechny programy Subscription a dokonce i licence, které pod program Subscription nespadají (ty zde byly pro Vás již dříve), včetně přístupu ke všem cloudovým službám, ať už se jedná o výhody v rámci programu Subscription nebo služby se samostatným předplatným Cloud Service Subscription.

Snadno dostupné informace o produktech a smlouvách

Již tedy není třeba otevírat samostatné zprávy. Nyní můžete prohlížet veškeré informace o produktech a smlouvách tam, kde se produkt nebo služba nacházejí.  Můžete tedy zobrazit typ licence, sériové číslo, produktové klíče, verzi atd.

Dostupné aktualizace a rozšíření softwaru

Na Autodesk Account je nyní možné nalézt a nainstalovat všechny dostupné aktualizace a rozšíření pro daný software. Nyní tak již nemusíte hledat aktualizace v jiných zdrojích.

Vyžádání sériového čísla pro domácí použití nebo pro předchozí verzi

Pokud máte zakoupeno předplatné Maintenance Subscription (síťová), už není třeba opouštět stránku se softwarem a službami. Nyní stačí jednoduše požádat o licenci pro domácí použití nebo starší verzi u určitého produktu. U zákazníků s předplatným Desktop Subscription (Standalone) se potřebný postup trochu liší. Stačí pouze stáhnout požadovaný software. Sériové číslo vypíšete z účtu a není třeba podávat žádnou žádost. 

Kontextová nápověda k prováděným úkonům

Jednou ze skvělých nových funkcí je kontextová nápověda, která vám poskytuje užitečné informace vždy, když je potřebujete.  Tato kontextová nápověda obsahuje informace, které jsou třeba k určitým úkonům, produktům, službě či výhodě. Navíc máte stále přístup k podpoře k programu Subscription.

Kontrola smluv a informací o obnovení předplatného

V účtu Autodesk Account najdete přehledný výčet kompletních informací o uzavřené smlouvě včetně kontaktních údajů prodejce.

Prohlížení využití kreditů pro cloud k uzavřené smlouvě

V části se zprávami můžete sledovat využití kreditů pro cloud v rámci uzavřené smlouvy nebo vámi samotnými.

Přidávání, úprava a správa uživatelských oprávnění

V nástrojích pro správu můžete přidávat, upravovat uživatele a rozhodovat, ke kterým produktům a výhodám mají tito jednotliví uživatelé získat přístup.

Zdroje informací - Help služby Autodesk Account

Máte-li jakékoli dotazy, přečtěte si FAQ na stránkách Autodesku. Také si můžete prostudovat návody, které jsou zde vyvěšeny. Upozorňujeme však, že tyto návody nebudou až do 13. března zahrnovat zmíněné novinky Autodesk Account.

Toto jsou pouze některé z funkcí a možností, které v březnu 2015 získáte v rámci nového Autodesk Account (účtu Autodesk). Autodesk Account představuje jednotný portál, kde najdete všechny zakoupené služby a software včetně smluv, zpráv o využití, nástrojů pro správu uživatelů a podpory. Dále se vyznačuje rychlým a snadným použitím a poskytuje vám vhodné informace ve chvíli, kdy je potřebujete.

 

Autodesk Account - Správa účtu Autodesk nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Autodesk Account – vytvoření účtu

Vytvoření účtu nebo přihlášení je velmi jednoduché. Na stránce Autodesk.cz nebo accounts.autodesk.com si zvolíte možnost Vytvořit účet a dále již postupujete podle pokynů. Pojďme se tedy podívat, jak vytvořit účet na titulní stránce Autodesk Account. Zvolte tedy možnost Vytvořit účet.

A následně projděte a vyplňte následný formulář, po jehož potvrzení získáte přístup do svého účtu Autodesk Account.

Po vytvoření účtu budete moci vstoupit do výše zmíněných služeb/portálů:

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Na Autodesk účet se přihlásíte na autodesk.cz nebo accounts.autodesk.com. Stačí kliknout na Přihlásit se a zadat Vaše přihlašovací údaje.

1. Jste-li náš zákazník Váš Autodesk účet je email uvedený v objednávce.

2. Pokud si nepamatujete heslo nebo ho neznáte, můžete si nechat zaslat reset hesla na Váš email přihlášení - Nápověda zde...

3. Jestli účet nemáte, můžete se bezplatně zaregistrovat - Nápověda zde...

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Zapomenuté/neznámé heslo Autodesk Account

Zapomněli jste anebo neznáte Vaše heslo pro přístup do služeb Autodesk?

Nevadí můžete si heslo vyresetovat zaslání resetu na Váš email (uživatele). Po kliknutí na "Zapoměli jste" Vám příjde reset hesla na Váš email (uživatele), kde zadáte nové heslo.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Nastavení jazyka v Autodesk Account

Potřebujete-li změnit jazyk Vašeho účtu Autodesk Account, tak aby se Vám ve všech (ve všech lokalizovaných službách Autodesk) místo anglického nastavil český jazyk, přihlaste se do účtu Autodesk Account a zde přejděte do Profile (Profil) - Preferences (Předvolby) - a zde tlačítko Change Language (Změnit jazyk).

Pro anglický výchozí jazyk:

Pro český výchozí jazyk:

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Změna emailové adresy Autodesk Account

V účtu (portálu) Autodesk Account se přihlaste k Vašemu účtu a přejděte do možnosti Prifil (Profile), kde naleznete možnost změny emailové adresy a Vašeho hesla:

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Úprava účtu Autodesk (Autodesk Account)

Potřebujete-li změnit údaje Vašeho účtu Autodesk Account, přejděte po přihlášení do účtu na stránku Můj Profil, kde se zobrazí souhrn Vašeho účtu.

Zadané informace následně můžete zmněnit pod tlačítkem Upravit Profil,

kde je možné zadat:

  • jméno,
  • příjmení,
  • email
  • dopolňkové informace o Vás,
  • adresu,
  • telefon,
  • profesní informace.
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Ve Vašem Autodesk účtu můžete nyní využívat k uspořádání Vašich předplatných rozdělení na týmy. Máte-li ve firmě například více organizací, můžete si jejich předplatné rozdělit do týmů dle počtu organizací.

Jak při zakoupení produktu přiřazuje Autodesk předplatné do týmů?

1. Pokud je předplatné zakoupeno jako přidání do existujícího kontraktu, je automaticky přiřazeno do týmu, pod kterým je kontrakt vedený.

2. V případě zakoupení nového předplatného, kdy se vytváří nový kontrakt, bude přidáno do týmu následovně:

- Pokud není kupující (Contract Manager) primární administrátor žádného týmu, je pro předplatné vytvořen automaticky nový tým.
- Pokud je kupující (Contract Manager) primární administrátor jediného týmu, je předplatné do tohoto týmu přiřazeno.
- Pokud je kupující (Contract Manager) primární administrátor více týmů, je předplatné přiřazeno do nejnovějšího týmu.

Předplatné však můžete kdykoli přesunout do jiného týmu nebo tým si přejmenovat apod. Podívejme se na správu týmu podrobněji, co lze uživatelsky upravovat.

Chcete-li přesunout předplatné (Subscription) do jiného týmu

Ne vždy budete mít od Autodesku předplatné v týmu, v kterém byste chtěli. V takovém případě můžete předplatné přesunout do Vámi vybraného týmu. 
- Přejděte na Správa uživatelů > Podle uživatele nebo Podle produktu.
- Vyberte tým.
- Kliknutím na ikonu ozubeného kola otevřete Nastavení týmu.

- Z nabídky Akce vyberte Přesunout předplatná do tohoto týmu.

- Najděte předplatné, které chcete přesunout, a klikněte na Vybrat.
- Zkontrolujte výběr a klikněte na Odeslat.
- Klepnutím na tlačítko Hotovo okno zavřete.

Přejmenujte tým

Ve výchozím nastavení název týmu obsahuje jméno původního primárního správce přiřazeného při vytvoření týmu. Svému týmu ale můžete dát smysluplnější název.
- Přejděte na Správa uživatelů > Podle uživatele nebo Podle produktu.

- Vyberte tým.
- Kliknutím na ikonu ozubeného kola otevřete Nastavení týmu.

- Klikněte na Přejmenovat.

- Zadejte nový název a klikněte na uložit změny.

Vytvořte tým

Můžete mít několik organizací a několik předplatných. Pokud hledáte způsoby, jak organizovat uživatele a předplatné, zvažte vytvoření nového týmu.

- Chcete-li vytvořit nový tým přejděte na Správa uživatelů > Podle uživatele nebo Podle produktu.
- Kliknutím na ikonu ozubeného kola otevřete Nastavení týmu.
- Z nabídky Akce vyberte Vytvořit tým.

- Zadejte název týmu a klikněte na Vytvořit tým.

Přidejte uživatele do týmu

Proces pozvání uživatelů a udělování přístupu k produktům je stejný pro členy týmu jako pro jednotlivé uživatele. Můžete přidat tolik uživatelů týmu, kolik potřebujete. Přidáním uživatelů do nového týmu je neodeberete ze stávajících týmů.

- Přejděte na Správa uživatelů > Podle uživatele nebo Podle produktu.
- Vyberte tým.
- Klikněte na Pozvat uživatele.

Smazat tým

V současné době není možné smazat tým z Vašeho účtu v Nastavení týmu. Primární správce by měl přesunout všechna předplatná do jiného týmu.

Podívejte se na originální video v angličtině, jak týmy můžete spravovat
https://youtu.be/hIveE1W7mCY

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Má-li Vaše firma objednanou službu Autodesk Premium Plan, můžete nově využít Single Sign-on, které umožňuje uživatelům přihlásit se ke službám Autodesk pomocí vašich podnikových údajů, pomocí firemního účtu (např. doménový uživatel). Pokud máte službu aktivovanou, produkt rozpozná firemní doménu a přesměruje uživatele na firemní přihlášení. Je-li uživatel přihlášen na firemní síti, zadání hesla již není nutné. Služba funguje pro verze programů 2018 a novější.

Více o nastavení této služby v Autodesk účtu naleznete v našem dokumentu.

Autodesk Account - Produkty a služby nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak získat přístup k produktům?

Poitřebujete stáhnout aktuální verze Vašich produktů Autodesk? Přejděte po přihlášení k Autodesk Account na stránku Správa. Zde přejděte v levém navigačním panelu do sekce Produkty a Služby.

Zde následně v pravé části okna zvolte daný produkt nebo ještě v levém navigačním panelu zvolte pouze sekci Produkty, tím dojde k vyfiltrování pouze produktů bez zobrazení služeb (což se může hodit, pokud máte přístup k širokému portfoliu produktů a služeb Autodesk).

V rozbalovacím menu Stažení a instalace doporučujeme využívat zvýrazněné možnosti - Stáhnout nyní anebo Stáhnout. Následně dojde k zobrazení okna pro volbu Jazyky, Verze a Platformy, tedy Vašho Operačního Systému

Následně dojde dle Vašeho výběru ke stažení instalace, kterou při volbě Stáhnout, je třeba před samotnou instalcí ještě rozbalit do Vámi zadané cesty a následně z ní instalovat.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Produkty od Autodesku můžete stáhnout nejen z účtu na autodesk.cz, ale taky můžete stáhnout plné instalace na stránce ava.autodesk.com.

Po kliknutí na Download Autodesk Products vyberete příslušný software. Můžete stahovat až 6 ročníků do historie produktů Autodesku.  

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak získat vylepšení produktů Autodesk?

K produktům Autodesk je k dispozici řada nástrojů, rozšiřujících dané produkty. K těmto rozšiřujícím možnostem - Vylepšení produktů (tzv. Extensions) máte přístup pomocí stažení instalací na portálu Autodesk Account, kde přejděte do sekce Správa, Produkty a služby - Aktualizace produktu. Tato sekce je přístupná pouze pro tzv. Contract a Software koordinátory.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak získat rozšíření pro předchozí verze produktů Autodesk?

Vlastníte-li produkt, který je zakoupen v rámci Subscription, ale jedná se o starší verzi a potřebujete k ní využívat Rozšíření/vylepšení produktu, tedy tzv. Extensions, jsou Vám tato rozšíření přístupna na stránce Autodesk Account v sekci Produkty a služby, kde na stránce All product enhancements & updates získáte možnost stažení rozšíření starších produktů.

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak získat Starší produkty Autodesk?

Vlastníte produkty Autodesk a chtěli by jste využít možnosti instalovat starší verze? Tak právě pro Vás je tu možnost pod stahováním - vybrat starší verzi.

Následně se Vám zobrazí výběr pro možnost stahování starších verzí:

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak zobrazit detaily o produktech a službách?

Zobrazení detailu o konkrétním vlastněném či pronajmutím (Desktop Subscription) produktu naleznou koncoví uživatelé i SW či kontrakt administrátoři v Autodesk Account – Správa – Produkty. Zobrazení jednotlivých detailů se liší právě podle toho, zda jste konečný uživatel (end user) anebo sw či kontrakt administrátor - viz Kontrolovaný přístup níže.

Pokud SW či kontrakt adminisrátor neurčí jinak, koncový uživatel nemá přístup k SN produktu a detailu o kontraktu (jeho expiraci).

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak získat předchozí verze produktů?

Pomocí portálu Autodesk Account můžete velice jednoduše požádat Autodesk (pokud máte přístup SW či kontrakt administrátora - tzv. Kontrolovaný přístup) o používání starších produktů – pomocí účtu SW anebo kontrakt administrátora (Řízený přístup). Po přihlášení do portálu Autodesk Account přejděte na kartu Správa Produkty a SlužbyProdukty -  zvolte daný produkt a v jeho místní nabídce rozbalte možnost Více akcí.  Tato možnost Vám poskytne výběr z několika akci, přičemž pro získání předchozí verze zvolte možnost Získat předchozí verze.
V novém okně již jen vyberte možnost Odeslat žádost ve sloupci Samostatná licence v řádku Maintenance Subscription.
Pro více informací o přístupných předchozích verzích přejděte na stránku  ACCOUNT MANAGEMENT – MAINTENANCE SUBSCRIPTION.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak požádat o domácí verze produktů Autodesk?

Pomocí portálu Autodesk Account můžete velice jednoduše požádat Autodesk o používání domácích verzí produktů, jsou-li součástí programu Autodesk Subscription a to pomocí účtu SW anebo kontrakt administrátora (Řízený přístup). Po přihlášení do portálu Autodesk Account přejděte na kartu Správa -  Produkty a Služby – Produkty -  zvolte daný produkt a v jeho místní nabídce rozbalte možnost Více akcí.  Tato možnost Vám poskytne výběr z několika akci, přičemž pro získání domácí verze zvolte možnost Získat licenci na domácí použití:

  • Vlastníte-li lokální verzi produktu
    • Není třeba žádat Autodesk o použití domácí verze – jen využijte Vaše sériové číslo produktu z Vašeho služebního PC/NTB i pro domácí pracovní stanici
  • Jste-li vlastníkem síťové verze produktu je potřeba požádat Autodesk o poskytnutí domácí licence.

V novém okně již jen vyberte možnost Pošlete nám žádost ve sloupci Síťová licence v řádku Maintenance Subscription.
Pro více informací o přístupných předchozích verzích přejděte na stránku  ACCOUNT MANAGEMENT – MAINTENANCE SUBSCRIPTION.

Autodesk Account - Správa uživatelů nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak přidat nového firemního uživatele / zaměstnance k firemnímu účtu Autodesk Account?


Pro přidání uživatele se přihlaste na portál Autodesk Account, zde přejděte na kartu Správa – Správa uživatelů - Podle uživatelů. Kde zvolíte možnost Přidat a vyplňte přesně v tomto znění: Jméno, Příjmení, účet autodesk (přihlašovací email). Pro přidání uživatele musí být učet založený, ten vytvoříte na Autodesk.cz nebo v Klasické správě uživatelů.
 

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak na nastavení práv přístupu uživatelům v Autodesk Account?

Pomocí portálu Autodesk Account a sekce Uživatelé můžete velice jednoduše spravovat přístup jednotlivých uživatelů a to přihlášením se do účtu pod přístupem kontrakt administrátora či SW koordinátora (tedy tzv. Kontrolovaným přístupem).

Po přihlášení do Autodesk Account přejděte následně pomocí levého navigačního panelu do Správa Uživatelů, kde si je můžete pomocí filtrovacího nástroje v pravé části okna zredukovat dle Vašeho klíče. V tomto oddělení přidáte konkretní Autodesk účet, který bude produkt používat.

Po výběru konkrétního uživatele se dostanete k přiřazení produktů.

V tomto okně vybere daný software, který zaškrtnutím přiřadíte uživateli k používání a možnosti instalace.

pozn. Přiřazení můžete u jedné konkrétní licence měnit pouze 1x za týden.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak na správu koordinátorů softwaru v Autodesk Account?

Pomocí portálu AVA.autodesk.com můžete změnit různá nastavení Vašeho užívání Autodesk softwaru. Je možné krásné slečně Avě zadávat dotazy ohledně nastavení účtu i provádět změny nebo přímo zadávat dotazy na Autodesk. Pro změnu Software coordinátora je tam přímo rychlá nabídka, je dobré být i přihlášen (v pravo nahoře) jako Contract manager:

 

 

Autodesk Account - Informace o smlouvách nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak zobrazovat podrobnosti smluv v Autodesk Account?

Pomocí portálu Autodesk Account a sekce Fakturace a objednávky můžete velice jednoduše získávat informace o smlouvách, které máte k produktům Autodesk uzavřeny. Jedná se o informace, které jsou přístupné jen SW a kontrakt koordinátorům.

Při výběru dané smlouvy Vám budou zobrazeny kompletní informace o:

  • Počátku smlouvy
  • Datu expirace
  • Dále je zobrazen obsah smlouvy – produkt, sériové číslo
  • Prodejce
  • Druh aktivace

 

Autodesk Account - Výpisy využití Cloud kreditů nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak zobrazit využívání Cloud kreditů jednotlivými uživateli v Autodesk Account?

V sekci Vytváření sestav v Autodesk Account - v záložce Správa naleznete možnost zobrazení využívání Cloudových kreditů:

  • Celkem všemi uživateli (tzv. jendotlivé kredity pro Cloud - vázané k jednotlivým licencím, nelze je sdílet)
  • Sdílené kredity (vázané smlouvou a možné je rozdělit, tedy sdílet, mezi dané uživatele)

Zvolíte-li v levém navigačním pásu možnost Podle uživatelů, získáte výpis využívání Cloud kreditů dle jednotlivých uživatelů.

Desktop Subscription - pronájem nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Když přepnete z Plánu údržby (Maintenance Plan) na předplatné v pronájmu (Subscription), váš Plán údržby zůstane aktivní až do původního data vypršení smlouvy. Budete i nadále dostávat výhody plánu údržby, dokud neuplyne jeho platnost. Vaše nové předplatné (nová smlouva-kontrakt), stejně jako přístup k novým produktům, výhodám a službám předplatného začne po skončení Plánu údržby.

Aktualizace licence:

U jednouživatelské licence přiřaďte z Vašeho Autodesk účtu novou licenci uživatelskému Autodesk účtu, který bude licenci využívat. Více o přiřazení produktu k účtu uživatele zde...

U síťové verze vygenerujte nový licenční soubor pro server z Vašeho Autodesk účtu a aktualizujte licenční soubor. V případě přechodu na novou verzi produktu aktualizujte LMTools na nejnovější verzi. Více o nastavení licence v LMTools zde...

Aktualizace instalace:

- pokud uživatel má nainstalovanou starší verzi Autodesk aplikace, může jí i nadále používat. Při instalaci novější verze aplikaci je třeba aktualizovat licenci viz. předchozí odstavec.
- pokud máte AutoCAD Plant 3D, Architecture, Mechanical, MAP 3D, Raster Design nebo Electrical a koupíte pronájem AutoCADu (AutoCAD One), nemusíte přeinstalovat danou aplikaci, jen aktualizujte licenci viz. předchozí odstavec.
- pokud máte starou Sadu aplikací od Autodesku a přecházíte na novou Kolekci aplikací od Autodesku musíte Sadu odinstalovat, nainstalovat aplikace z Kolekce a aktualizovat licence viz. předchozí odstavec.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Desktop Subscription – instalace a aktivace nové pronajaté licence

Jste zákazníkem se zakoupeným Desktop Subscription programem, tedy pronájmem? Potřebujete poradit se zprovozněním Vaší nové licence? Pokud ano, postupujte pro aktivaci Vašeho produktu následovně.

V prvé řadě Vás musíme upozornit, že princip aktivace pronajaté neboli Desktop licence, je odlišný od klasické lokální, tedy Standalone licence. Základní rozdíl je v tom, že tato licence je vázána na konkrétního uživatele, který se při spuštění pronajatého produktu musí pod svými přístupovými údaji do spuštěného software přihlásit.

Obdržení emailu s přístupovými údaji

Od společnosti Autodesk obdržíte na Vámi při koupi poskytnutý email potvrzovací zprávu o nákupu a také zprávu s přihlášením k účtu Autodesk Account.

Přihlášení do Autodesk Account

Pomocí odkazu, zaslaného společností Autodesk, se přihlaste do zmíněného  Autodesk Account. Pokud jste v této službě poprvé, budete si muset zvolit nové heslo.


 

Stažení instalace produktu

Pro stažení Vašeho produktu přejděte dále na Všechny produkty a služby.

Přiřazení produktu danému uživateli.

Stávající uživatel s firemním přístupem do Autodesk Account

Jak bylo již zmíněno, nyní je nutné určit uživatele, který bude daný produktu využívat. Pokud již má uživatel v rámci Vaší společnosti vytvořen přístup do Autodesk Account, postupujte následovně:

  • přejděte na stránku Správa uživatelů a zde zvolte daného uživatele (více např. v článku ZDE):

  • a kliknutím na daného uživatele, zvolit služby a produkty, které má daný uživatel používat – v našem případě právě pronajatý software

 

Nyní po přiřazení v tomto okně má uživatel přístup k pronajatému software Autodesk.

 

Nový firemní uživatel / zaměstnanec využívající pronajatou licenci Autodesk produktu

Pokud je potřeba přiřadit Desktop Subscription produkt uživateli, který ještě nemá vytvořen vlastní přístup, postupujte v tomto případě prosím následovně, dle tohoto článku ZDE. Poté přiřaďte daný produkt tomuto uživateli tak, jak je popsáno v předešlém bodě - Stávající uživatel s firemním přístupem do Autodesk Account.

Zobrazit odkaz na tento záznam:
Produkt Dostupná předhozí verze
Autodesk® 3DS Max 2016 Autodesk® 3DS Max 2015, Autodesk® 3DS Max 2014, Autodesk® 3DS Max 2013*
Autodesk® 3ds Max Entertainment Creation Suite Standard 2016 Autodesk® 3ds Max Entertainment Creation Suite Standard 2015, Autodesk® 3ds Max Entertainment Creation Suite Standard 2014, Autodesk® 3ds Max Entertainment Creation Suite Standard 2013*
Autodesk® 3ds Max 2016 with Softimage Autodesk® 3ds Max with Softimage 2015
Autodesk® Advance Steel 2016 Autodesk® Advance Steel 2015
Autodesk® Alias AutoStudio 2016 Autodesk® Alias AutoStudio 2015
Autodesk® Alias Surface 2016 Autodesk® Alias Surface 2015, Autodesk® Alias Surface 2014, Autodesk® Alias Surface 2013*
Autodesk® AutoCAD® 2016 Autodesk® AutoCAD® 2015, Autodesk® AutoCAD® 2014, AutoCAD® 2013*
Autodesk® AutoCAD® for Mac 2015 Autodesk® AutoCAD® for Mac 2014
Autodesk® AutoCAD® Architecture 2016 Autodesk® AutoCAD® Architecture 2015, Autodesk® AutoCAD® Architecture 2014, AutoCAD® Architecture 2013*
Autodesk® AutoCAD® Civil 3D® 2016 Autodesk® AutoCAD® Civil 3D® 2015, Autodesk® AutoCAD® Civil 3D® 2014, AutoCAD® Civil 3D 2013*
Autodesk® AutoCAD® Design Suite Premium 2016 Autodesk® AutoCAD® Design Suite Premium 2015, Autodesk® AutoCAD® Design Suite Premium 2014, Autodesk® Design Suite Premium 2013*
Autodesk® AutoCAD® Design Suite Standard 2016 Autodesk® AutoCAD® Design Suite Standard 2015, Autodesk® AutoCAD® Design Suite Standard 2014, Autodesk® Design Suite Standard 2013*
Autodesk® AutoCAD® Design Suite Ultimate 2016 Autodesk® AutoCAD® Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® AutoCAD® Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® AutoCAD® Electrical 2016 Autodesk® AutoCAD® Electrical 2015, Autodesk® AutoCAD® Electrical 2014, AutoCAD® Electrical 2013*
Autodesk® AutoCAD® Inventor LT™ Suite 2016 Autodesk® AutoCAD® Inventor LT™ Suite 2015, Autodesk® AutoCAD® Inventor LT™ Suite 2014, AutoCAD® Inventor LT Suite 2013*
Autodesk® AutoCAD® LT® 2016 Autodesk® AutoCAD® LT® 2015, Autodesk® AutoCAD® LT® 2014, AutoCAD® LT 2013*
Autodesk® AutoCAD® LT® for Mac 2015 Autodesk® AutoCAD® LT® for Mac 2014
Autodesk® AutoCAD® Map 3D 2016 Autodesk® AutoCAD® Map 3D 2015, Autodesk® AutoCAD® Map 3D 2014, AutoCAD® Map 3D 2013*
Autodesk® AutoCAD® Mechanical 2016 Autodesk® AutoCAD® Mechanical 2015, Autodesk® AutoCAD® Mechanical 2014, AutoCAD® Mechanical 2013*
Autodesk® AutoCAD® MEP 2016 Autodesk® AutoCAD® MEP 2015, AutoCAD® MEP 2014, AutoCAD® MEP 2013*
Autodesk® AutoCAD® P&ID 2016 Autodesk® AutoCAD® P&ID 2015, AutoCAD® P&ID 2014, AutoCAD® P&ID 2013*
Autodesk® AutoCAD® Plant 3D 2016 Autodesk® AutoCAD® Plant 3D 2015, AutoCAD® Plant 3D 2014, AutoCAD® Plant 3D 2013*
Autodesk® AutoCAD® Revit LT™ Suite 2016 Autodesk® AutoCAD® Revit LT™ Suite 2015, Autodesk® AutoCAD® Revit LT™ Suite 2014, AutoCAD® Revit LT Suite 2013*
Autodesk® AutoCAD® with Advance Steel 2016 Autodesk® AutoCAD® with Advance Steel 2015
Autodesk® Bridge Design for InfraWorks 360 2016 Autodesk® Bridge Design for InfraWorks 360 2015, Autodesk® Bridge Design for InfraWorks 360 2014
Autodesk® Building Design Suite Premium 2016 Autodesk® Building Design Suite Premium 2015, Autodesk® Building Design Suite Premium 2014, Autodesk® Building Design Suite Premium 2013*
Autodesk® Building Design Suite Standard 2016 Autodesk® Building Design Suite Standard 2015, Autodesk® Building Design Suite Standard 2014, Autodesk® Building Design Suite Standard 2013*
Autodesk® Building Design Suite Ultimate 2016 Autodesk® Building Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® Building Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Building Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® Drainage Design for InfraWorks 360 2016 Autodesk® Drainage Design for InfraWorks 360 2015
Autodesk® Entertainment Creation Suite Ultimate 2016 Autodesk® Entertainment Creation Suite Ultimate 2015, Autodesk® Entertainment Creation Suite Ultimate 2014, Autodesk® Entertainment Creation Suite Ultimate 2013*
Autodesk® Fabrication CADmep 2016 Autodesk® Fabrication CADmep 2015, Autodesk® Fabrication CADmep 2014, Autodesk® Fabrication CADmep 2013*
Autodesk® Fabrication CAMduct 2016 Autodesk® Fabrication CAMduct 2015, Autodesk® Fabrication CAMduct 2014, Autodesk® Fabrication CAMduct 2013*
Autodesk® Fabrication ESTmep 2016 Autodesk® Fabrication ESTmep 2015, Autodesk® Fabrication ESTmep 2014, Autodesk® Fabrication ESTmep 2013*
Autodesk® Factory Design Suite Premium 2016 Autodesk® Factory Design Suite Premium 2015, Autodesk® Factory Design Suite Premium 2014, Autodesk® Factory Design Suite Premium 2013*
Autodesk® Factory Design Suite Standard 2016 Autodesk® Factory Design Suite Standard 2015, Autodesk® Factory Design Suite Standard 2014, Autodesk® Factory Design Suite Standard 2013*
Autodesk® Factory Design Suite Ultimate 2016 Autodesk® Factory Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® Factory Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Factory Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® Infrastructure Design Suite Premium 2016 Autodesk® Infrastructure Design Suite Premium 2015, Autodesk® Infrastructure Design Suite Premium 2014, Autodesk® Infrastructure Design Suite Premium 2013*
Autodesk® Infrastructure Design Suite Standard 2016 Autodesk® Infrastructure Design Suite Standard 2015, Autodesk® Infrastructure Design Suite Standard 2014, Autodesk® Infrastructure Design Suite Standard 2013*
Autodesk® Infrastructure Design Suite Ultimate 2016 Autodesk® Infrastructure Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® Infrastructure Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Infrastructure Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® InfraWorks 360 2016 Autodesk® InfraWorks 360 2015, Autodesk® InfraWorks 360 2014
Autodesk® InfraWorks 360 - companion 2016 Autodesk® InfraWorks 360 - companion 2015
Autodesk® Inventor HSM 2016 Autodesk® Inventor HSM 2015
Autodesk® Inventor HSM Pro 2016 Autodesk® Inventor HSM Pro 2015
Autodesk® Maya 2016 Autodesk® Maya 2015, Autodesk® Maya 2014, Autodesk® Maya 2013*
Autodesk® Maya Entertainment Creation Suite Standard 2016 Autodesk® Maya Entertainment Creation Suite Standard 2015, Autodesk® Maya Entertainment Creation Suite Standard 2014, Autodesk® Maya Entertainment Creation Suite Standard 2013*
Autodesk® Maya LT 2016 Autodesk® Maya LT 2015, Autodesk® Maya LT 2014
Autodesk® Maya 2016 with Softimage Autodesk® Maya LT 2015, Autodesk® Maya LT 2014
Autodesk® Maya 2016 with Softimage Autodesk® Maya with Softimage 2015
Autodesk® Mudbox 2016 Autodesk® Mudbox 2015, Autodesk® Mudbox 2014
Autodesk® Navisworks Manage 2016 Autodesk® Navisworks Manage 2015, Autodesk® Navisworks Manage 2014, Autodesk® Navisworks Manage 2013*
Autodesk® Navisworks Simulate 2016 Autodesk® Navisworks Simulate 2015, Autodesk® Navisworks Simulate 2014, Autodesk® Navisworks Simulate 2013*
Autodesk® Plant Design Suite Premium 2016 Autodesk® Plant Design Suite Premium 2015, Autodesk® Plant Design Suite Premium 2014, Autodesk® Plant Design Suite Premium 2013*
Autodesk® Plant Design Suite Standard 2016 Autodesk® Plant Design Suite Standard 2015, Autodesk® Plant Design Suite Standard 2014, Autodesk® Plant Design Suite Standard 2013*
Autodesk® Plant Design Suite Ultimate 2016 Autodesk® Plant Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® Plant Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Plant Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® Point Layout 2016 Autodesk® Point Layout 2015, Autodesk® Point Layout 2014
Autodesk® Product Design Suite Premium 2016 Autodesk® Product Design Suite Premium 201Autodesk® Product Design Suite Ultimate 20165Autodesk® Product Design Suite Ultimate 2015, Autodesk® Product Design Suite Ultimate 2014, Autodesk® Product Design Suite Ultimate 2013*
Autodesk® ReCap 360 Ultimate 2016 Autodesk® ReCap 360 Ultimate 2015
Autodesk® Revit LT 2016 Autodesk® Revit LT 2015, Autodesk® Revit LT 2014, Autodesk® Revit LT 2013*
Autodesk® Roadway Design for InfraWorks 360 2016 Autodesk® Roadway Design for InfraWorks 360 2015, Autodesk® Roadway Design for InfraWorks 360 Pro 2014
Autodesk® SketchBook Pro for Enterprise 2016 Autodesk® SketchBook Pro for Enterprise 2015, Autodesk® SketchBook Pro for Enterprise 2014
Autodesk® Vehicle Tracking 2016 Autodesk® Vehicle Tracking 2015, Autodesk® Vehicle Tracking 2014
Autodesk® VRED Professional 2016 Autodesk® VRED Professional 2015, Autodesk® VRED Professional 2014Autodesk® VRED Render Node 2016
Autodesk® VRED Render Node 2016 Autodesk® VRED Render Node 2015, Autodesk® Raytracing Cluster Module for Autodesk VRED 2014, Autodesk® Real-Time Ray Tracing Cluster 2014, Autodesk® Real-Time Ray Tracing Cluster 2013*

 

*  Dostupné pro roční a víceleté smlouvy na základě žádosti podané přes službu Autodesk Account.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

„Chcete-li pokračovat, je třeba navázat připojení k internetu“

Od 1.4.2015 se zákazníkům při přihlašování do Desktop Subscription zobrazí chybové hlášení:
Establish an Internet connection to continue” či „Chcete-li pokračovat, je třeba navázat připojení k internetu“ a to z důvodu plánované aktualizace bezpečnostního serveru Autodesk.

Autodesk vyvinul Hotfix, který tuto chybu řeší - opravu pro jednotlivé operační systémy a produkty naleznete ke stažení zde:

Produkty řady 2014

Linux Mac Windows 64bit Windows 32bit

Kromě produktů Autodesk Smoke 2014 a Autodesk Maya 2014

Pro operační systém MAC a produkty AutoCAD 2014, Smoke 2014, Maya 2014 Mac

Postup instalace naleznete ZDE.

Produkty řady 2015

Linux Mac Windows 64bit Windows 32bit

Postup instalace naleznete ZDE.

Instalace nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Po přihlášení do Vašeho účtu uvidíte uvítací obrazovku s Přehledem a Nápovědou co vše můžete  účtu dělat. Pro instalaci Vašeho softwaru klikněte na "Všechny produkty a služby"...

 

V sekci Produkty a služby kliňte u vybraného produktu na "Zobrazit stahování"...

 

V okně Stahování máte tři záložky: Stahování, Aktivace, Aktualizace. V případě instalace můžeme vybírat z několika způsobu instalace. Vyberte "Instalovat" a daný software se začne online instalovat na Váš počítač, pro stáhnutí instalace na Váš disk vyberte "Stáhnout do prohlížeče"...

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Hodnoty registrů pro ID produktů a lokální ID pro AutoCAD a jeho vertikální produkty

Jak již někteří z Vás zjistili, po instalaci AutoCADu a jeho vertikálních produktů dojde kromě samotné instalace také k zápisu do registrů, kromě jiného, do klíčů:

  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\AutoCAD\
  • HKEY_CURRENT_USER\Software\Autodesk\AutoCAD\

Co však následné označení jednotlivých klíčů, např. ACAD-E000:405, znamenají?
Hodnota E000 je tak zvané ID produktu, skládající se tedy ze 4 znaků. Do AutoCADu verze 2006 měl tento parametr hodnotu 3 znaků s hodnotou [p], avšak z důvodu počtu produktů založených na jádru AutoCADu došlo k přechodu na 4 znakové ID produktu (konkrétně se tak stalo u AutoCADu 2006 Structure). A označení 405 je tzv. místní ID (označení lokalizované verze).
Od AutoCADu 2006 dále je tedy struktura nastavena na označení "[n][r][pp]", kde:

  • [n] – číslo, které reprezentuje verzi AutoCADu;
  • [r] – číslo verze založené na AutoCADu, které je vždy znovunastaveno na hodnotu 0 pro každé nové [n]
  • [pp] – označení produktu, založeného na AutoCADu.

ID produktu – hodnota [n]:

  • E = AutoCAD 2015
  • D = AutoCAD 2014
  • B = AutoCAD 2013
  • A = AutoCAD 2012
  • 9 = AutoCAD 2011
  • 8 = AutoCAD 2010
  • 7 = AutoCAD 2009
  • 6 = AutoCAD 2008
  • 5 = AutoCAD 2007
  • 4 = AutoCAD 2006
  • 3 = AutoCAD 2005
  • 2 = AutoCAD 2004
  • 1 = AutoCAD 2002

Lokální ID:

  • 409 = ENU English
  • 407 = DEU German
  • 040C = FRA French
  • 410 = ITA Italian
  • 040A = ESP Spanish
  • 415 = PLK Polish
  • 040E = HUN Hungarian
  • 405 = CSY Czech
  • 419 = RUS Russian
  • 416 = PTB Brazilian Portuguese
  • 804 = CHS Simplified Chinese
  • 404 = CHT Traditional Chinese
  • 412 = KOR Korean
  • 411 = JPN Japanese

ID produktů založených na jádru AutoCADu 2015:

  • E000 = Autodesk Civil 3D
  • E001 = AutoCAD (Registry Cookies: ACAD-E001; ARD-E001)
  • E00A = AutoCAD OEM
  • E002 = Map
  • E004 = AutoCAD Architecture
  • E005 = AutoCAD Mechanical (ACADM)
  • E006 = Building Systems (AutoCAD MEP)
  • E007 = AutoCAD Electrical (ACADE)
  • E009 = AutoCAD LT (Registry Cookie: ACLT-8001)
  • E013 = Inventor Professional (AIP)
  • E016 = AutoCAD P & ID - 2D
  • E017 = AutoCAD Plant 3D
  • E022 = Autodesk Utility Design
  • E028 = DWG TrueView
  • E029 = AutoCAD ecscad
  • E030 = AutoCAD Structural Detailing

ID produktů založených na jádru AutoCADu 2014:

  • D000 = Autodesk Civil 3D
  • D001 = AutoCAD (Registry Cookies: ACAD-D001; ARD-D001)
  • D00A = AutoCAD OEM
  • D002 = Map
  • D004 = AutoCAD Architecture
  • D005 = AutoCAD Mechanical (ACADM)
  • D006 = Building Systems
  • D007 = AutoCAD Electrical (ACADE)
  • D009 = AutoCAD LT (Registry Cookie: ACLT-8001)
  • D013 = Inventor Professional (AIP)
  • D016 = AutoCAD P & ID - 2D
  • D017 = AutoCAD Plant 3D
  • D022 = Autodesk Utility Design
  • D028 = DWG TrueView
  • D029 = AutoCAD ecscad
  • D030 = AutoCAD Structural Detailing

ID produktů založených na jádru AutoCADu 2013:

  • B000 Autodesk Civil 3D
  • B001 AutoCAD (Registry Cookies: ACAD-D001; ARD-D001)
  • B00A AutoCAD OEM
  • B002 Map
  • B004 AutoCAD Architecture
  • B005 AutoCAD Mechanical (ACADM)
  • B006 Building Systems
  • B007 AutoCAD Electrical (ACADE)
  • B009 AutoCAD LT (Registry Cookie: ACLT-8001)
  • B013 Inventor Professional (AIP)
  • B016 AutoCAD P & ID - 2D
  • B017 AutoCAD Plant 3D
  • B022 Autodesk Utility Design
  • B028 DWG TrueView
  • B029 AutoCAD ecscad
  • B030 AutoCAD Structural Detailing

ID produktů založených na jádru AutoCADu 2012:

  • A000 = Autodesk Civil 3D
  • A001 = AutoCAD (Registry Cookies: ACAD-8001; ARD-8001)
  • A001 = DwgViewer (Registry Cookie: DWGVIEWR-8001)
  • A00A = AutoCAD OEM (Registry Cookie: AOEM-8001)
  • A002 = Map
  • A003 = Inventor Series (AIS)
  • A004 = AutoCAD Architecture
  • A005 = AutoCAD Mechanical (ACADM)
  • A006 = Building Systems
  • A007 = AutoCAD Electrical (ACADE)
  • A008 = Land Desktop
  • A009 = AutoCAD LT (Registry Cookie: ACLT-8001)
  • A012 = ADT for Raster Design
  • A013 = Inventor Professional (AIP)
  • A014 = Inventor Professional for Routed Systems (AIPRS)
  • A015 = Inventor Professional for Simulation (AIPSIM)
  • A016 = AutoCAD P & ID - 2D
  • A017 = AutoCAD Plant 3D
  • A018 = Civil 3D Land Desktop Companion
  • A022 = Autodesk Utility Design
  • A023 = Autodesk Topobase Client
  • A024 = Autodesk Civil
  • A028 = DWG TrueView
  • A029 = AutoCAD ecscad
  • A030 = AutoCAD Structural Detailing

Níže naleznete na závěr seznam lokálních ID, označujících jazyk lokalizované verze. Ty začínají číslem 4 následováno hexadecimálním číslem uvádějící jazyk:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk\AutoCAD\R20.0\ACAD-
Lokalizované produktové ID:

  • LANG_NEUTRAL 0x00
  • LANG_AFRIKAANS 0x36
  • LANG_ALBANIAN 0x1c
  • LANG_ARABIC 0x01
  • LANG_ARMENIAN 0x2b
  • LANG_ASSAMESE 0x4d
  • LANG_AZERI 0x2c
  • LANG_BASQUE 0x2d
  • LANG_BELARUSIAN 0x23
  • LANG_BENGALI 0x45
  • LANG_BULGARIAN 0x02
  • LANG_CATALAN 0x03
  • LANG_CHINESE 0x04
  • LANG_CROATIAN 0x1a
  • LANG_CZECH 0x05
  • LANG_DANISH 0x06
  • LANG_DUTCH 0x13
  • LANG_ENGLISH 0x09
  • LANG_ESTONIAN 0x25
  • LANG_FAEROESE 0x38
  • LANG_FARSI 0x29
  • LANG_FINNISH 0x0b
  • LANG_FRENCH 0x0c
  • LANG_GEORGIAN 0x37
  • LANG_GERMAN 0x07
  • LANG_GREEK 0x08
  • LANG_GUJARATI 0x47
  • LANG_HEBREW 0x0d
  • LANG_HINDI 0x39
  • LANG_HUNGARIAN 0x0e
  • LANG_ICELANDIC 0x0f
  • LANG_INDONESIAN 0x21
  • LANG_ITALIAN 0x10
  • LANG_JAPANESE 0x11
  • LANG_KANNADA 0x4b
  • LANG_KASHMIRI 0x60
  • LANG_KAZAK 0x3f
  • LANG_KONKANI 0x57
  • LANG_KOREAN 0x12
  • LANG_LATVIAN 0x26
  • LANG_LITHUANIAN 0x27
  • LANG_MACEDONIAN 0x2f
  • LANG_MALAY 0x3e
  • LANG_MALAYALAM 0x4c
  • LANG_MANIPURI 0x58
  • LANG_MARATHI 0x4e
  • LANG_NEPALI 0x61
  • LANG_NORWEGIAN 0x14
  • LANG_ORIYA 0x48
  • LANG_POLISH 0x15
  • LANG_PORTUGUESE 0x16
  • LANG_PUNJABI 0x46
  • LANG_ROMANIAN 0x18
  • LANG_RUSSIAN 0x19
  • LANG_SANSKRIT 0x4f
  • LANG_SERBIAN 0x1a
  • LANG_SINDHI 0x59
  • LANG_SLOVAK 0x1b
  • LANG_SLOVENIAN 0x24
  • LANG_SPANISH 0x0a
  • LANG_SWAHILI 0x41
  • LANG_SWEDISH 0x1d
  • LANG_TAMIL 0x49
  • LANG_TATAR 0x44
  • LANG_TELUGU 0x4a
  • LANG_THAI 0x1e
  • LANG_TURKISH 0x1f
  • LANG_UKRAINIAN 0x22
  • LANG_URDU 0x20
  • LANG_UZBEK 0x43
  • LANG_VIETNAMESE 0x2a

                                                         Převzato z blogu AutoCAD DevBlog

Aktivace nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Pokud jste přiřadili daný software ve Vašem Autodesk účtu konkrétnímu uživateli, stačí se při spuštění softwaru na uživatele přihlásit a tím produkt licencovat. Není už potřeba žádného Sériového čísla.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Aktivovali jste Váš produkt Autodesk již více jak 3x a z tohoto důvodu se Vám nedaří produkt znovu aktivovat?

V prvé řadě, pokud je to samozřejmě možné, Vám doporučujeme používat Pomůcku pro přenos licencí, kterou naleznete v panelu Start Windows -> Všechny programy -> Autodesk -> Daný produkt -> Pomůcka pro přenos licencí.
Potřebujete-li tedy přeinstalovat PC, vyměnit HDD a další komponenty, vždy nejprve vyexportujte Vaší licenci k Autodesk produktům na servery Autodesku pomocí této pomůcky a následně proveďte zásahy ve Vaší pracovní stanici a následně opět pomocí této pomůcky, před spuštěním samotných programů Autodesk, opět licenci/licence přeneste zpět.
Pokud však není z technických důvodů tento přenos možný, pamatujte, že aktivace produktů Autodesk je omezena počtem 3 aktivací a následně je nutné Autodesk žádat o aktivace produktů.
 

Stránka Autodesk Knowledge Network

Pro přístup k Autodesk podpoře, sekci Learning a Autodesk komunitě je určena právě titulní stránka Autodesk Knowledge Network. Pomocí které máte přístup k aktualizacím, diskuzím a učebním materiálům Autodesk.

Zde v sekci Support naleznete odkaz Installation, Licensing & Activation , který Vás pustí do dalšího kroku.
 

Stránka Autodesk Installation and Licensing

Zde kromě jiného naleznete odkaz AKTIVATE, který Vás navede k dalšímu kroku, kde taky uvidíte návod, jak se dostanete k Request Code.

K zdárnému dokončení licencování je potřeba žádost o Activation Code. K tomu se dostanete v záložce Get Activation Code. Je třeba se zaregistrovat nebo mít platný Autodesk účet.

Zobrazit odkaz na tento záznam:
Možné způsoby aktivace produktů Autodesk:
  • ONLINE - Pokud aktivujete daný program poprvé na stanici s přístupem na internet, je nejlepším použít automatický způsob s využitím průvodce aktivace, který se objevuje při spuštění programu. V rámci procesu aktivace může být požadováno přihlášení / registrace vašeho účtu Autodesk (ID uživatele), který pak slouží pro případnou aktivaci dalších licencí a služeb. 
    Pro získání licenčního souboru, v případě síťové licence, lze využít též registrační stránky Autodesku register.autodesk.com
  • OF-LINE - Pokud nemáte na stanici přístup k internetu můžete využít of-line metody pomocí aktivačního kódu, popsané zde.
  • V případě potíží s předchozími postupy, klikněte na Požadavek na podporu v průvodci aktivace, nebo je možné využít webový formulář Autodesku:
           www.autodesk.com/licensesupport  
    Online aktivaci lze použít pro jeden produkt pouze jednou, při opakovaném požadavku na aktivaci je nutné žádost zasílat přes tento formulář. Na vyřízení žádosti tímto způsobem reaguje Autodesk obvykle do 2 pracovních dnů.
     
  • V případě potíží se zadáním požadavku využijte náš Helpdesk. Pro urychlení vyřízení žádosti zadejte sériové číslo produktu, kontaktní údajee-mail doplněné o kód požadavku v případě lokální verze a v případě síťové verze pak o údaje hostname a ethernet adress serveru.

Více též na CADnet  >  Autodesk Subscription / Aktivace FAQ

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Potřebujete aktivovat a registrovat lokální (tzv. Stand-alone) produkt Autodesk®?
Během aktivačního procesu jsou ověřeny Vaše sériová a produktová čísla pomocí on-line služby. Je tedy nutné být při procesu aktivování a registrování trvale připojen k internetu.

Proces aktivace a registrace probíhá v následných krocích:

Spusťte Váš software Autodesk.

Pokud spouštíte tento SW poprvé, je nutné přečíst a následně odsouhlasit Prohlášení o ochraně soukromí.


Obr.  1 Prohlášení o ochraně soukromí

Aktivace

Jakmile se po odsouhlasení výše zmíněných podmínek zobrazí následující okno aktivace, potvrďte ji.


Obr.  2 Počátek aktivačního procesu

Volba způsobu aktivace

Zvolte první zmiňovanou volbu (Obr. 3) pro okamžité připojení a aktivaci. V případě, že jste již obdrželi aktivační klíč od společnosti Autodesk, zvolte v pořadí druhou volbu „Mám aktivační kód od společnosti Autodesk“. Tento aktivační kód je vždy v platnosti jen pro daný SW, PC či NTB, pro který byl původně vygenerován a lze jej použít jen jednou.


Obr.  3 Volba způsobu aktivace

Přihlášení

V následujícím kroku je nutné přihlásit se k Vašemu účtu Autodesk. Pokud jste si účet ještě nevytvořili, učiňte tak pomocí odkazu Vytvořit uživatelský účet (Create User ID Now).

Obr.  4 Přihlášení k uživatelskému účtu Autodesk


Volba účtu

Máte-li více uživatelských účtů a k nim přiřazených produktů, zvolte ten, ke kterému právě registrovaný produkt náleží.

Obr.  5 Volba účtu Autodesk®

Dokončení aktivace

Aktivace bude dokončena automaticky a uloží Vaše aktivační informace na speciální umístění. Pro dokončení aktivace klikněte na tlačítko Dokončit.


Obr.  6 Dokončení aktivace Vašeho produktu

Video návod aktivace produktů Autodesk

Dávate-li přednost video návodům, klidněte na následující obr. pro spuštní videa, jak na aktivaci produktů Autodesk®.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Během procesu aktivace bude ověřeno Vaše sériové a produktové číslo a dojde k licencování produktu pro Váš PC či NTB. Tento proces probíhá automaticky pomocí internetu.
Proces ruční aktivace spočívá ve vygenerování kódu žádosti pro Autodesk, který Vám následně doručí aktivační kód. S jeho pomocí následně provedete aktivaci Vašeho produktu.
Chcete-li podat žádost a získat aktivační kód, postupujte takto:

 

Spusťte program, který chcete aktivovat

Obr.  1 Spuštění programu

 

Volba způsobu autorizace

V dalším kroku dojde k zobrazení Vašeho sériového a produktového klíče v horní části obrazovky. Ve spodní části obrazovky zvolte možnost „Připojit nyní a aktivovat“.
Aktivujete-li produkt z původně nainstalované trial verze, budete nejprve vyzvání k zadání sériového a produktového čísla, který jste obdrželi při zakoupení plné licence produktu.

Obr. 2 Okno aktivace – možnosti

 

Výběr off-line metody

Vyberte možnost „Žádost o aktivační kód, pomocí off-line metody“ a klikněte na tlačítko další v okně Požadované internetové připojení.

Obr. 3 Vyžadované internetové připojení

 

Registrace produktu

V následujícím dialogu zvolte, na koho bude produkt registrován – na společnost či fyzickou osobou – a následně zemi, ve které bude produkt používán. Poté potvrďte tlačítkem další.

Obr. 4 Dialogové okno registrace produktu

 

Informace o zákazníkovi

V následující obrazovce je nutné vyplnit informace o zákazníkovi a následně v dolní části obrazovky zvolte Vámi preferovanou metodu doručení aktivačního kódu.

Obr. 5 Informace o zákazníkovi - volba doručení aktivačního kódu

 

Potvrzení aktivace

Následný dialog slouží k potvrzení aktivace – Vámi zadaných dat, zvolené metody doručení aktivačního klíče a také internetového odkazu pro možnost uložení si Vašich aktivačních informací pro budoucí použití – poznamenejte si jejich umístění.

Obr. 6 Okno potvrzení aktivace

 

Po obdržení aktivačního kódu

Po obdržení aktivačního kódu od společnosti Autodesk, spusťte opětovně program a vyberte možnost Aktivovat.

Obr. 7 Aktivace produktu

 

Možnosti aktivace licence

Následně zvolte možnost „Mám aktivační kód od společnosti Autodesk“ („I have an activation code from Autodesk“ viz Obr. 2 – následující možnost pod zvýrazněnou).
V následujícím okně je nutné vyplnit aktivační kód, který Vám byl společností Autodesk doručen. Užitečné: vložíte-li celý aktivační kód do prvního pole, dojde k jeho automatickému vložení do všech zbývajících bez nutnosti kopírování a vkládání jednotlivých částí.
Poté potvrzením tlačítkem Další dojde k dokončení manuální aktivace produktu.



Obr. 8 Dialog aktivace licence produktu

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Ano, aktualizace sériového čísla produktů Autodesk® je možná bez reinstalace produktu. Postupujte takto:

  • Na příkazovém řádku zadejte příkaz _ABOUT a stiskněte klávesu Enter nebo klikněte na nabídku: Nápověda > O aplikaci.
  • Klikněte na tlačítko informace o produktu.
  • V dialogovém okně informace o produktu klikněte na tlačítko Aktualizovat, vedle sériového číslo produktu, a zadejte nové sériové číslo.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Spusťte program Autodesk s připojením k internetu a poté jej použijte bez internetu. Tím dojde k aktualizaci interního počítadla na 30 dní a potvrzení licence na internetu bude nutné až za 30 dní.

Licencování nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:
  • Od verze 2010 lze licence jednoduše exportovat na server Autodesku a následně importovat na jiné PC (případně reinstalované PC). Pomocí Pomůcky pro přenos licencí, kterou najdete v nabídce Start > Programy > Autodesk > AutoCAD (nebo jiný Váš produkt).
    Pro možnost využívání exportu/ importu licence je nutná registrace a vytvoření tzv. ID uživatele.
    Licenci exportujte a po instalaci, před prvním spuštěním produktu importujte.
    Postup pro přenos licence verzí 2010 a vyšších najdete zde, pro export licence a zde pro import licence (na našich stránkách CADnet.cz).
     
  • U starších verzí 2009 - 2004 je možné licence exportovat pomocí programu Pomůcka pro přenos licencí, kterou najdete v nabídce Start > Programy > Autodesk > AutoCAD (nebo jiný Váš produkt).
    V tomto případě musí export proběhnout na konkrétní PC s nainstalovanou stejnou verzí programu.
    Postup pro přenos licence verzí 2004 až 2009 najdete zde (na našich stránkách CADnet.cz).
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Od roku 2016 lze licenci produktu Autodesk pouze pronajmout, a to na 3, 12 měsíců nebo 2 až 3 roky, následně ji lze samozřejmě i prodloužit. Můžete tak např. rozšířit počet licenci na určitou dobu nebo s příchodem většího projektu, kde je třeba dočasně zvětšit pracovní tým. Součastí pronájmu je možnost využívat i rozšířeni/extensions, domácí licenci, cloudové služby, atd., které jsou vázány jinak na aktivní subscription program (předplatné licence).

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Pomůcka pro přenos licencí – Export licencí

Potřebujete používat Vaší licenci produktu Autodesk na jiném počítači a to z důvodu plánované výměny komponent, přeinstalace operačního systému či z důvodu výměny celého počítače? Pokud ano, v tom případě je Vám k dispozici nástroj pro export a import licencí, nazvaný Pomůcka pro přenos licencí. Pomocí tohoto nástroje dojde k exportu licence na servery Autodesku, odkud ji můžete opět do jakéhokoli počítače s daným SW naimportovat. Pro tento export je tedy nutné disponovat připojením k síti internet.

Jak licenci exportovat

1. Spuštění Pomůcky pro přenos licencí

Pomocí panelu Start Vašeho OS Windows najděte SW Autodesk, jehož licenci chcete exportovat, např. viz následující obr.

 

2. Okno Pomůcky pro přenos licencí

V následně otevřeném okně budete vyzvání k zvolení tlačítka Přihlásit se… Zvolte jej.

3. Okno přihlášení k účtu Autodesk

V následně otevřeném okně je nutné přihlásit se k Vašemu Autodesk účtu, pomocí kterého bude následně proveden export licence na servery Autodesk. Vyplňte tedy Vaše uživatelské jméno (ID) a heslo pro přihlášení – stejné údaje, které používáte pro přístup do Subscription Centra, Autodesk Account, Autodesk 360 (A360Drive) atd.

Pokud si tyto údaje nepamatujete, využijte možnosti „Zapomněli jste uživatelské ID?„ a „Zapomněli jste heslo?“.

4. Potvrzení exportu a volba budoucího importu licence

V následující části je dotázání na možnost budoucího importu exportované licence a to na možnost:

  • Natavit licenci na veřejný import.

Pokud toto nastavení nezvolíte, licence bude exportována jako „soukromá „licence. Co to pro Vás znamená:

  • Soukromá licence: Toto nastavení je automatické, nezvolíte-li si možnost veřejné licence. Tímto exportem dojde k odeslání licence svázané s Vaším osobním uživatelským jménem (ID) a po dobu 14 dní nemá nikdo z Vaší společnosti s přístupem k účtu Autodesk možnost licenci využít. Po uplynutí této 14 denní lhůty se tato Soukromá licence stává licencí veřejnou.
  • Veřejná licence: Tato metoda exportu dovoluje použít další osobě, používající stejný produkt, se stejným sériovým číslem, tedy kolegou-uživatelem stejného SW ve Vaší společnosti. Chcete-li zvolit tuto metodu, zaškrtněte možnost „Nastavit licenci pro veřejný import“.

5. Tisk a potvrzení exportované licence

Posledním krokem exportu licence je její potvrzení a případná volba tisku o provedeném exportu licence před finálním potvrzením tlačítkem Export a zavřením Pomůcky pro přenos licencí tlačítkem Dokončit.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Pomůcka pro přenos licencí – import licencí

Ujistěte se, že na počítači máte nainstalován stejný produkt Autodesku, pro který chcete licenci importovat, jako byl ten, ze kterého tato licence pochází.

Jak licenci importovat

1. Spuštění Pomůcky pro přenos licencí

Pomocí panelu Start Vašeho OS Windows najděte SW Autodesk, jehož licenci chcete importovat, např. viz následující obr.

 

2. Okno Pomůcky pro přenos licencí

V následně otevřeném okně budete vyzvání k zvolení tlačítka Přihlásit se… Zvolte jej.

3. Okno přihlášení k účtu Autodesk

V následně otevřeném okně je nutné přihlásit se k Vašemu Autodesk účtu, pomocí kterého bude následně proveden import licence na servery Autodesk. Vyplňte tedy Vaše uživatelské jméno (ID) a heslo pro přihlášení – stejné údaje, které používáte pro přístup do Subscription Centra, Autodesk Account, Autodesk 360 (A360Drive) atd.

Pokud si tyto údaje nepamatujete, využijte možnosti „Zapomněli jste uživatelské ID?„ a „Zapomněli jste heslo?“.

4. Okno importu licence

Po přihlášení k Vašem Autodesk účtu bude licence pro Váš SW automaticky naimportována (pokud se jedná o stejnou pracovní stanici, na které neproběhly žádné změny SW a HW) viz následující obr.

Pokud importujete na jinou pracovní stanici či shodnou, která však prodělala změny konfigurace budete dotázáni na zadání sériového čísla produktu (popř. produktového čísla). Pokud toto nastane, zadejte požadované informace a následně bude import licence proveden

5. Tisk a potvrzení importu licence

Posledním krokem importu licence je její potvrzení a případná volba tisku o provedeném importu licence před finálním potvrzením tlačítkem Dokončit a zavřením Pomůcky pro přenos licencí.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Postup přenosu licence Autodesk na jinou pracovní stanici pro verze produktů autodesk 2009 a starší

Poznámka: U produktů Autodeskřady 2010 je přenos lokálních licencí prováděn online, přes internet. Tento postup je platný pro nižší verze produktůAutodesk.

Lokální licenci CAD produktu Autodesk chráněnou softwarovým klíčem C-Dilla/SafeCast můžete přenést na jinou pracovní stanici pomocí aplikace "Pomůcka pro přenos licencí" (viz. menu Start), prostřednictvím přenosového souboru nebo kódu. Na stejný počítač(havárie, výměna komponent) licence tímto způsobem nelze převést.Podrobný postup přenosu je popsán v nápovědě tohoto pomocného programu. Najdete jej v nabídce Start ve složce dané CAD aplikace.

Základní postup:

1. Ještě předtím, než pomůcku pro přenos licencí (PLU) použijete, musíte mít daný CAD produkt nainstalovaný na obou počítačích, zdrojovém i cílovém.

2. Na cílovém počítači spustíte PLU, kde získáte identifikační kód počítače (zobrazen ve spodní levé části  dialogového okna). Identifikační kód počítače je jedinečný kód vázaný na HW počítače.

3. Na zdrojovém počítači si na záložce Počítače přidáte do seznamu nový počítač, kde zadáte získané
identifikační číslo cílového počítače.

4. Po přidání cílového počítače do seznamu již můžete na záložce Licence provést export licence. Když exportujete licenci na cílový počítačpoprvé, PLU vytvoří přenosový soubor, který musí být importovaný do cílového počítače. Při následných exportech lze již použít přenosový kód.

5. Po exportování licence je ještě možné na zdrojovém PC spustit produkt po dobu určité ochranné lhůty.


Doporučení:

Nepřenášejte licenci na počítač, kde již běží jiná licence téhož produktu. Ujistěte se, že při přenosu neběží žádný firewall, antivir a další programy, které by mohly bránit přenosu.V případě havárie počítače, výměny disku nebo jiného HW a také v případě ztráty licence (porušenílicenčního souboru, např. antivirem) požádejte standardně o nový aktivační kód.

Síťové licence, NLM nahoru
Zobrazit odkaz na tento záznam:

Pro přepnutí licence Autodesk produktu ze síťové licence na jednouživatelskou licenci máte několik způsobů. Můžete přepnout standardně v produktu, přepsat všechny licence, přepsat jednotlivě licence a nebo variantu nové instalace. Podrobněji rozepsáno níže.

1. Standardní přepnutí licencování produktu:

- spustit produkt přes síťovou licenci

- rozbalit nabídku šipkou vedle Přihlášení na Autodesk účet

- kliknout na Změnit typ licence

- a potom vybrat Autodesk Uživatele, který má přiřazenou licenci


 

2. Provést přepsání více licencí ručně dle tohoto návodu:

Nejdříve je třeba stáhnout program AdskLicensingSupportTool z této adresy.
https://knowledge.autodesk.com/sites/default/files/AdskLicensingSupportTool-1.1.0.116-win.zip
Tento program nahrát na klientský počítač.

Pro přepsání určitého softwaru použít příkaz (zde se používá k identifikaci produktu klíč produktu, viz. dole kód produktu):
AdskLicensingSupportTool -r 829L1:USER
Nebo pro přepsání veškerého softwaru na daném klientském počítači:
AdskLicensingSupportTool -r ALL:USER


3. Provést přepsání jednotlivé licence ručně dle tohoto návodu:

Otevřít tuto složku (zadat do příkazového řádku Průzkumníku Windows):
%CommonProgramFiles(x86)%\Autodesk Shared\AdskLicensing\Current\helper\

A tam spustit příkaz:
AdskLicensingInstHelper change -pk 001L1 -pv 2020.0.0.F -lm USER
**001L1** je kód produktu, ten se mnění dle softwaru, který měníte na licencování user.

Kód produktu pro 2020:
https://knowledge.autodesk.com/customer-service/download-install/activate/find-serial-number-product-key/product-key-look/2020-product-keys
Kód produktu pro 2021:
https://knowledge.autodesk.com/customer-service/download-install/activate/find-serial-number-product-key/product-key-look/2021-product-keys

Originální návod od Autodesku zde:
https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn-explore/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Use-Installer-Helper.html


4. Odinstalovat software a znovu naistalovat.

Autodesk produkt stačí odinstalovat a znovu nainstalovat. Při novém spuštění určíte způsob licencování.

 

 

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Operační systémy Windows

  • WINDOWS® 10® 32-BIT NEBO 64-BIT

    • Windows 10,
    • Windows 10 Pro,
    • Windows 10 Enterprise.
  • Windows® 8® 32-bit nebo 64-bit

    • Windows 8,
    • Windows 8 Pro,
    • Windows 7 Enterprise.
  • Windows® 7® 32-bit nebo 64-bit

    • Windows 7 Home Premium,
    • Windows 7 Professional,
    • Windows 7 Ultimate,
    • Windows 7 Enterprise,
    • Windows 7 Starter (32-bit).
  • Windows XP 32-bit nebo 64-bit

    • (SP3 or later for 32-bit),
    • (SP2 or later for 64-bit),,
    • Windows XP Home (32-bit),
    • Windows XP Professional.
  • Windows Server 32-bit or 64-bit (SP1 a vyšší)

    • Windows 2012 Server,
    • Windows 2008 Server R2,
    • Windows 2008 Server (SP2 or later),
    • Windows 2003 Server R2,
    • Windows 2003 Server

Hardware (počítač)

  • Procesor

    • Intel® Pentium® III nebo vyšší, minimálně 450 MHz.
  • síťová karta

    • Kompatibilní se stávajícími sítí

    • Poznámka: Správce síťových licencí podporuje několik síťových karet, ale alespoň jedna musí být ethernet kartou.

    • Poznámka: NIC Teaming není podporován. Dle společnosti Flexera, je tato funkce podporována, avšak podpora pro NIC Teaming nebyla testována a certifikována v produktech společnosti Autodesk®.

Komunikační protokol

  • TCP/IP
  • Poznámka: Správce síťových licencí používá typy paketů TCP.

internetový prohlížeč

  • Internet Explorer 7, 8, 9, or 10

verze FLEXnet

  • 11.14.1.3

Systémové požadavky pro operační systémy Linux a Mac naleznete zde

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Nastavujete jeden či více licenčních serverů pro Vaše produkty Autodesk a chcete vědět jak získat licenční soubor pro tyto servery a produkty?
Po naplánování Vaší sítě a nainstalování Network License Manager (NLM) je nutné vyžádat si licenční soubor od Autodesk. Tento licenční soubor obsahuje důležitá licenční informace a informace o serveru a je používán ke konfiguraci Vašeho serveru či serverů, tak aby jej bylo možné použít pro NLM.
Chcete-li podat žádost a získat licenční soubor, postupujte takto:

1. Shromáždění informací o licenčním serveru

Než požádáte Autodesk o licenční soubor, je vhodné si nejprve připravit některé informace o licenčním serveru či serverech. V závislosti na modelu serveru či serverů, které jste zvolili, je nutné shromáždit tyto informace:

a) Single Server Model:

Model licencování založený na jednom serveru. Je zapotřebí informací:

  • Název serveru.
  • Fyzická adresa serveru (MAC adresa serveru).

b) Redundant Server Model:

Redundantní serverový licenční model. Je zapotřebí informací:

  • Název serveru.
  • Fyzická adresa serveru (MAC adresa serveru).
    • Pro všechny tři servery

c) Distributed Server Model:

  • Počet serverů.
  • Název server hlavního serveru.
  • Fyzická adresa hlavního serveru (MAC adresa serveru).
    • Počet licencí na hlavním serveru.
    • Celkový počet licencí.

Více informací o jednotlivých serverových modelech Autodesk se dozvíte zde.
Jak zjistit Název serveru (Host Name) a fyzickou adresu (Physical Address) se dozvíte zde.

2. Žádost o vygenerování licenčního souboru

Jsou-li připraveny informace nutné k požádání o licenční soubor, viz bod 1, je možné nyní zaslat žádost společnosti Autodesk.

a) Přejděte na stránku Přihlásit se k serveru Autodesk

Pomocí tohoto odkazu přejděte k přihlášení stránku k serveru Autodesk zde.

b) Přihlásit se k Autodesk

Pokud jste již v minulosti registrovali Váš produkt, máte tedy založen Váš Autodesk účet. Pokud jste tak v minulosti neučinili, bude nutné vytvořit Váš Autodesk účet.

Obr.  1 Přihlášení k Autodesk / vytvoření nového ID

c) Volba účtu

Zvolte účet, pro který chcete daný produkt registrovat.

Obr.  2 Volba účtu

d) Volba operačního systému a vyplnění sériového čísla.

Zvolte operační systém, který využíváte a vyplňte sériové číslo.

Obr.  3 Volba OS a vyplnění SN

e) Volba typu licenčního serveru

Zvolte typ licenčního serveru a zadejte příslušné informace, které jste zkompletovali v části 1. Shromáždění informací o licenčním serveru. Po vyplnění pokračujte tlačítkem Next.

Obr.  4 Typ licenčního serveru a zadání vyžadovaných informací

f) Licenční soubor

Licenční soubor je následně vytvořen a zaslán do Vaší emailové schránky jako příloha s příponou .lic.

POZNÁMKA: Váš licenční soubor bude také zobrazen jako text v zaslaném emailu. Tento text můžete vybrat a kopírovat do textového editoru a uložit dle následujících informací.

3. Uložení licenčního souboru

Jakmile obdržíte licenční soubor, musíte jej uložit na licenční server. Autodesk doporučuje uložit tento licenční soubor do umístění nainstalován Síťový licenční manažer (NLM) do zde nově vytvořené složky „Licenses“, viz následující příklady těchto umístění pro rozdílné operační systémy:

  • Windows
    • C:\Program Files\Autodesk Network License Manager\Licenses
  • Mac
    • /Users//adsknlm
  • Linux
    • /home//adsknlm

POZNÁMKA: Licenční soubor může mít jakýkoli název, avšak musí mít v každém případě příponu .lic.

Obr.  5 Umístění licenčního souboru

4. Kontrola správnosti informací licenčního souboru

Po uložení licenčního souboru je důležité zkontrolovat správnost obsažených informací v souboru. Licenční soubor je možné použít pouze na PC/serveru s danou MAC adresou. V licenčním souboru je možné změnit Host Name (jméno serveru), nikoli fyzickou (MAC) adresu.
Kontrola správnosti licenčního souboru v jednotlivých krocích:

  • Otevřete licenční soubor pomocí textového editoru (například Notepad);

POZNÁMKA: Nepoužívejte jiné textové editory, které mohou změnit formátování licenčního souboru, jako např. Microsoft Word apod.

  • První řádek licenčního souboru, začínající SERVER, zobrazí Host Name a Physical address (název serveru a MAC adresu)

POZNÁMKA: Pro Redundantní serverový model ukazují první tři řádky Názvy a fyzické adresy daných serverů.

Obr.  6 Náhled licenčního souboru

  • Ověření správnosti fyzické adresy uložené v licenčním souboru. Pokud tato adresa nesouhlasí s adresou Vašeho serveru, je nutné vygenerovat nový licenční soubor.
    • Návod na zjištění Názvu serveru a fyzické adresy naleznete zde.

Po kontrole správnosti dat licenčního serveru, můžete přejít na poslední krok v Konfiguraci serveru, pro distribuci licencí jednotlivým uživatelům, zde.

 

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Jak sloučit více licenčních souborů do jednoho?

Sloučení je požadováno při provozu různých produktů Autodesk na jednom licenčním serveru, nebo je nezbytné v případě více licencí stejného produktu, kde každá je pod vlastním seriovým číslem (a budou na stejném serveru).

Pomocí postupu uvedeného v dalším FAQ zde získáte ze stránek Register Once pro každý produkt (každé seriové číslo) samostatný licenční soubor. Aby bylo možné licence sloučit je třeba splnit tyto podmínky:

  1. Licence pro stejné produkty je třeba generovat ve stejný den

  2. Slučované licence musí být vygenerované pro stejný server (stejná physical adress)

Samotné sloučení probíha tak, že v libovolném textovém editoru, například poznámkovém bloku, otevřeme jeden licenční soubor, který vypadá asi takto:

Obsahuje vždy první 3 řádky s daty o serveru a pak mnoho řádků s informacemi o licencích. Dále si otevřeme druhý licenční soubor, který bude vypadat podobně, první 3 řádky by měly být zcela stejné. V druhém licenčním souboru označíme vše, kromě prvních 3 řádků, a data vložíme do prvního licenčního souboru na jeho konec (Ctrl+C, Ctrl+V). Pokud máme další licenční soubory, tak postupujeme stejně. Výsledkem bude jeden licenční soubor, který bude začínat výše označenými 3 řádky a dále bude obsahovat jen bloky PACKAGE... INCREMENT... PACKAGE... atd. Výsledný soubor uložíme a použijeme při konfiguraci LM TOOLS.

Zobrazit odkaz na tento záznam:

Nastavujete síťové licence a potřebujete nakonfigurovat licenční server či servery tak, aby vylo možné začít vydávat síťové licence.

Jak nakonfigurovat síťový licenční server

Poté, co jste naplánovali svou síť, nainstalovali Správce síťových licencí (NLM) a získali síťový licenční soubor, pak potřebujete nakonfigurovat váš licenční server/y, aby bylo možné začít vydávat své licence Autodesk.

Konfigurace licenčního serveru se skládá z následujících čtyř kroků:

  • Vytvoření Debug Log souboru;
  • Konfigurace licenčního serveru;
  • Spuštění licenčního serveru;
  • Potvrďte licenční server spuštěn.

Vytvoření Debug Log souboru

Debug Log soubor bude obsahovat informace o chodu NLM a bude prvním místem, kde budete kontrolovat informace s licencemi či další problémy s licenčním serverem či servery.

a) Vytvořte adresář Logs

Vytvořte adresář Logs, do kterého se se budou ukládat log soubory. Je doporučeno tento adresář vytvořit na cestě: C:\Program Files\Autodesk Network License Manager, také viz Obr. 1.

Obr.  1 Vytvoření adresáře Logs

b) Vytvoření log souboru

Vytvořte soubor .log. Pomocí tvorby nového textového dokumentu. Ten následně přejmenujte na .log z .txt. Textový soubor můžete pojmenovat jakkoli, avšak přípona souboru musí být vždy .log.

Doporučení:  použít v názvu souboru slovo Autodesk.

Obr.  2 Vytvoření souboru .log

Konfigurace licenčního serveru

Použijte LMTOOLS utilitu pro konfiguraci licenčního serveru, díky kterému můžete následně řídit licence Autodesk produktů. Pro konfiguraci licence postupujte takto:

a) Spustit LMTOOLS utilitu

Přejděte na Start ➤ All Programs ➤ Autodesk ➤ Network License Manager ➤ LMTOOLS Utility.

Obr.  3 Spuštění LMTOOLS utility

B) Záložka Service/License File

Na záložce Service/License File se ujistěte, že je vybrána možnost Configuration Using Services a také zkontrolujte zaškrtnutí možnosti LMTOOLS ignores license file path environment variables.

Obr.  4 Záložka Service/License File

C) Záložka Config Services

Přejděte na záložku Config Services. V rozbalovací okně Service Name vytvořte nový název služby, který bude řídit Vaše licence Autodesk.

Obr.  5 Záložka Config Services

D) Specifikace cest – na záložce Config Services

  • Cesta k lmgrd.exe souboru

Klikněte na tlačítko Browse na řádku Path to the lmgrd.exe file a nalezněte Network License Manager složku, vejděte a vyberte lmgrd.exe a zvolte Open.

Obr.  6 Cesta k lmgrd.exe souboru

E) Cesta k licenčnímu souboru

Klikněte na tlačítko Browse na Path to the License File a nalezněte síťovou licenci na Vašem serveru a zvolte Open.

Obr.  7 Cesta k licenčnímu souboru

F) Cesta k souboru Debug Log

Klikněte na tlačítko Path to the Debug Log. Zvolte soubor Debug Log, který jste vytvořili dříve a stiskněte tlačítko Open.

Obr.  8 Cesta k souboru Debug Log

g) Záložka Config Services – pokračování

V tomto kroku je nutné vybrat (zaškrtnout) pole Use ServicesStart Server at Power Up poté co se zobrazí. To zajistí, že licenční server bude spuštěn automaticky po restartu z jakéhokoli důvodu, po vypnutí serveru z důvodu údržby či výpadku el. proudu apod.


UPOZORNĚNÍ: Nejprve musíte zaškrtnout možnost Use Services a následně pak bude možné zvolit Start Server at Power Up.

Obr.  9 Záložka Config Services – pokračování

h) Potvrzení nastavených služeb záložky Config Services

Klikněte na tlačítko Save Services a potvrďte tlačítkem Yes.

Obr.  10 Potvrzení nastavení záložky Config Services

Spuštění licenčního serveru

Spuštění licenčního serveru pomocí LMTOOLS utility probíhá v následující posloupnosti:

1) Záložka Start/Stop/Reread

  • Přejděte na záložku Start/Stop/Reread.

2) Kontrola zvolené licenční služby

  • Přesvědčte se, že jste vybrali správné jméno serveru (je vysvíceno) a pokračujte tlačítkem Start Server.

3) Spouštění licenčního serveru

  • Licenční server běžně začíná pracovat do 30s, což zjistíte tak, že v dialogovém okně na pravé spodní části okna Start/Stop/Reread se objeví “Server Start Successful”.

Obr.  11 Záložka Server Start Successful

Potvrzení běhu licenčního serveru

Pomocí níže uvedených kroků proveďte kontrolu, že licenční server je v pořádku spuštěn.

1) Záložka Server Satus

Na záložce Server Status v LMTOOLS utility zmáčkněte tlačítko Perform Status Enquiry.

Obr.  12 Záložka Server Satus

2) Stavové okno stavu serveru

Samotné šetření stavu serveru může trvat několik sekund a poté zde bude zobrazeno několik informací. Přejděte ve stavovém okně níže a zkontrolujte následující informace:

  • YourServerName : license server UP (MASTER) v11.9 - tento řádek Vám řekne, že licenční server běží.

  • Adskflex: UP v11.9 - tento řádek Vám sdělí, jestli server úspěšně přečetl licenční soubor, nenašel žádné chyby a úspěšně spustil službu.

Obr.  13 Stavové okno stavu serveru

Pokud tyto dva řádky nevidíte, licenční server nebyl správně spuštěn. Zkontrolujte, zda jste správně postupovali podle výše uvedených kroků, stejně tak prověřte i kroky, které vedly k získání licenčního souboru.